Een goede voorbereiding is het halve werk!

24 januari 2017

Zeggen ze hahaha... Het lijkt me leuk om eerst iets over de voorbereidingen te vertellen, want dat zijn er nogal wat!

Na ruim 2 jaar hard werken en veel sparen is het moment eindelijk daar. Ik heb mijn spaardoel bereikt en nu kan ik mijn ticket gaan boeken! Super leuk en spannend natuurlijk maar er komt wat meer bij kijken dan verwacht!

En dan komt het moment dat je het op je werk en je omgeving moet gaan vertellen. Pfoe, wat vond ik dat moeilijk! Een leuk bijbaantje in dorpscafe Winners, waar ik al 2 jaar in het weekend achter de bar sta maar ook mijn vaste baan... Vanuit mijn stage kon ik meteen blijven werken bij Cosmo Beauty Center Kralingen. Een super leuk bedrijf met nog leukere collega's. Wil ik dit echt wel opgeven om een half jaar te gaan rezien en het onbekende in te gaan? Uhm, ja! Werken kan ik heel mijn leven nog, ik wil en ik ga dit doen! Uiteindelijk alleen maar leuke en lieve reacties van iedereen in mijn omgeving. Dit doet mij ontzettend goed!

De voorbereidingen kunnen beginnen! Er moet echt overal aan gedacht worden: is mijn paspoort nog wel geldig evenals mijn pinpas en creditcard. Dan heb je nog je vaccinaties, meerdere ritjes naar de ggd voor weer een spuit in je arm. Maar hé, alles beter dan dat ik in Azië een enge vreemde ziekte oploop! Gelukkig had ik nog mijn rabiës inentingen van mijn stage van een aantal jaar geleden. Dit scheelt weer een paar spuitjes met rotzooi (en een hoop geld).

Dan heb je nog je uitrusting zoals een backpack. Gelukkig heb ik die nog van mijn vorige reis 3 jaar geleden. Ik was 18 jaar en ik ging voor het eerst aan een backpack reis beginnen. 3,5 week alleen met de trein door Europa. Wat een avontuur was dat! Sinds dien heb ik de smaak te pakken en ben ik begonnen met sparen voor deze reis. Naast een backpack heb je nog allerlei handige dingen zoals een klamboe en deet. Ook niet geheel onbelangrijk als je het mij vraagt haha. Tijdens de feestdagen en mijn verjaardag heb ik nog veel gadgets gekregen wat zeker allemaal van pas gaat komen. Maar het mooiste cadeau heb ik toch wel van mijn vader gekregen; een Canon eos 100d om al mijn mooie herinneringen vast te leggen en te delen!

Wat kan ik nog meer voorbereiden? Van Lonely planet tot blogs en filmpjes op YouTube. Uren lang weg dromen van de bijzondere plekken die ik ga bezoeken.

De tijd gaat snel want over 3 weken is het zo ver! Dit word zo'n mooi avontuur om de wereld te leren kennen maar vooral ook mezelf. Confrontatie met angsten aangaan, compleet op mezelf aangewezen zijn aan de andere kant van de wereld. Maar vooral het ultieme gevoel van vrijheid voelen, mooie mensen en nieuwe culturen leren kennen. En herinneren maken die ik voor de rest van mijn leven zal koesteren!

Be fearless in the pursuit of what sets your soul on fire Get out of the comfort zone

1. Reislogger:
    24 januari 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Papa:
    24 januari 2017
    Maddy, een mooi begin van je blog. (reislog) Nog even en het avontuur gaat beginnen, spannend maar vooral leuk. Ben heel benieuwd naar wat je allemaal gaat beleven en wat we op de reislog voor avonturen te lezen krijgen. Maddy je begrijpt dat je vader en moeder met grote nieuwschierigheid de avonturen op de voet zullen volgen. (spreek woordelijk ) pappa.
  3. Mama:
    Lieve Maddy,
    Mooi begin van je blog!
    Over 3 weken gaat voor mij (en voor papa) het "grote loslaten" beginnen en voor jou het begin van veel mooie ervaringen. Ik vind het super stoer van je dat je dit gaat doen en ik ben heel nieuwsgierig waar je allemaal naar toe zult gaan en wat je allemaal zult meemaken. Uiteraard zal ik je missen, maar bovenal gun ik het jet enorm dat je veel mooie herinneringen gaat maken!
    Houd ons op de hoogte via je blog, dan reizen we in gedachten met je mee!
    Dikke kus, Mama
  4. Melissa:
    30 januari 2017
    Lieve Maddy!

Wat al een mooi verhaal als begin blog! Je bent er al tijden mee bezig, vele gesprekken over gehad, en nu is dat moment er bijna!! Super spannend (vind ik, jij niet zo ;))!

Onwijs nieuwsgierig wacht ik op jouw inspirerende verhalen voor komend half jaar, maar ik weet zeker dat het top gaat worden!

Veel liefs! ✨
  5. Pia:
    16 februari 2017
    Hé, Maddy. Wat een avontuur ga jij tegemoet..en helemaal alleen. Geweldig, hoor. Het zal een life changing experience voor je worden. Heel veel plezier en zuig alle sferen, energieën en herinneringen voor de rest van leven op. Niemand pakt dat meer van je af. Enjoy meis. Liefs Pia